هفته آسان در انتظار لیگ یکی‌های تبریز

هفته آسان در انتظار لیگ یکی‌های تبریز

هفته‌های متفاوت برای ماشین سازان
ماشین‌سازان هفته‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند. این تیم در 3 هفته اخیر یک بازی خوب، یک بازی متوسط و یک بازی ناامید کننده داشته و نتوانسته است روند رو به رشد خود را حداقل در نتایج کسب شده حفظ کند. ماشین سازی هفته گذشته نیز به مصاف مس رفسنجان رفت و در نهایت توانست با تساوی بدون گل مقابل این تیم تنها یک امتیاز کسب کند. اگرچه این امتیاز باعث شد تا ماشین سازی دست خالی به تبریز برنگردد اما تاثیر چندانی روی وضعیت جدولی این تیم نداشت. سبزپوشان تبریز هم اکنون با کسب 17 امتیاز در رده 13 جدول قرار دارند.
ماشین سازی این هفته به مصاف یکی از تیم‌های فانوس به دست لیگ دسته یک و تیمی که احتمال سقوط به لیگ دسته دو را دارد، می‌رود. صبای قم یکی از دو تیمی است که هنوز نتوانسته امتیازات خود را دورقمی کند و در حال حاضر با 9 امتیاز در رده 17 جدول قرار گرفته است. تیم نامدار صبای قم، فصل گذشته به لیگ دسته یک سقوط کرده است و امسال نیز وضعیت تنها تیم قم که زمانی یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ برتر محسوب می‌شد، نامناسب است. قمی‌ها بازی هفته گذشته را نیز با نتیجه 3 بر 2 به تیم بادران تهران واگذار کردند تا با روحیه ضعیف‌تری به مصاف ماشین‌سازی بروند.
از نظر آماری تیم‌های ماشین سازی و صبای قم وضعیت تقریبا مشابهی دارند. ماشین سازی نیز همانند صبای قم بعد از حضور در لیگ برتر سال گذشته به لیگ دسته یک سقوط کرده است و این موضوع نیز شباهت‌های این دو تیم را بیشتر می‌کند. ماشین سازان در طول 15 هفته 12 گل زده و 16 گل خورده در کارنامه دارند. این در حالی‌است که تعداد گل‌های زده صبا تنها 10 گل است و این تیم 22 گل از حریفان خود دریافت کرده است. ماشین سازی در هفته‌های اخیر گل‌های کمتری دریافت کرده است و آمار گل خورده این تیم در این هفته‌ها به شدت پایین آمده است. بر همین اساس، می‌توان وضعیت خط دفاعی سبزپوشان تبریزی را به مراتب بهتر از صبا و بهتر از یک سوم ابتدایی لیگ دسته یک عنوان کرد. برخلاف خط دفاعی، ماشین سازی هنوز هم در گلزنی با مشکلات زیادی روبروست و باوجود بازیکنان باتجربه و با سابقه لیگ برتری و بازی در تیم‌های بزرگ ایران، هنوز هم ماشین سازان قادر به گلزنی خوب در بازی‌ها نیستند.
اگرچه گفته می‌شود که ماشین سازی شانس خود را برای صعود دوباره به لیگ برتر از دست داده است، اما فاصله نزدیک امتیازی تیم‌ها در جدول می‌تواند امیدهای ماشین سازی را دوباره زنده کند، به طوری که این تیم با تیم دوم جدول تنها 12 امتیاز اختلاف دارد و حضور در رده دوم نیز می‌تواند ماشین سازی را به لیگ برتر ببرد. تنها شرط این کار نیز بازی‌های بهتر ماشین سازی در ادامه رقابت‌ها و نیم فصل دوم است و اگر این تیم بتواند امتیازهای بیشتری را کسب کند، با استفاده از غفلت رقیبان می‌تواند به رده‌های بالاتر برسد. برد احتمالی امروز نیز می‌تواند ماشین سازان را چند پله دیگر در جدول رده بندی بالاتر برده و جایگاه قدیمی ترین تیم استان را بهتر کند. در این میان برکنار حسین خطیبی از سمت سرمربی گری سبزپوشان تبریزی و آمدن «عباس آقایی» برای سکانداری ماشین‌سازی می‌تواند اتفاقات جدیدی را برای این تیم رقم بزند. باید منتظر ماند و دید که عملکرد آقایی در هدایت تیم چه پیامدهای مثبت یا منفی به همراه خواهد داشت.

برد امیدوارکننده شهرداری تبریز
شهرداری تبریز برخلاف ماشین سازی، دست به تغییر سرمربی و کادر فنی خود زد و چند هفته قبل «سیروس دین‌محمدی» را که یکی از بازیکنان قدیمی این تیم است، به خدمت گرفت. دین محمدی نیز به دلیل نبود بازیکنانی که بتوانند تغییراتی در این تیم ایجاد کنند، آنچنان که باید و شاید موفق نشد. اگرچه شهرداری بازی خانگی هفته گذشته خود مقابل گل گهر سیرجان را با برد به پایان برد و به اولین 3 امتیاز بعد از حضور سیروس دین محمدی دست پیدا کرد، اما برد شهرداری تبریز در مقابل گل‌گهر سیرجان با یک پنالتی به دست آمد و این برد سخت نشان دهنده این است که شهرداری هنوز به شرایط ایده آل فوتبال دوستان تبریز دست نیافته است. تنها گل این دیدار را «علی محمدی» به ثمر رساند.

شهرداری در تکاپوی کسب 3 امتیاز
باتوجه به این‌که شهرداری تبریز این بار باید در مقابل تیم بدون برد راه آهن به میدان برود، می‌توان امیدوار بود که دومین 3 امتیاز سرمربی جدید تبریزی‌ها در دو هفته پیاپی به دست بیاید. شهرداری در پایان هفته 15 لیگ آزادگان با 2 برد، 5 تساوی و 8 باخت 11 امتیازی است و در رده 16 جدول قرار گرفته است. اگرچه 3 امتیاز دیگر و 14 امتیازی‌شدن شهرداری تغییری در جایگاه جدولی این تیم نخواهد داشت اما می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که قرمزپوشان تبریز عزم خود را برای فرار از بازگشت به لیگ دسته دو جزم کرده اند. راه آهن بازی هفته گذشته خود برابر ملوان را با نتیجه یک - یک به پایان برده است و در حال حاضر با 3 تساوی و 12 باخت، تنها 3 امتیاز دارد.
 شهرداری تبریز 9 گل زده و 18 گل خورده در کارنامه دارد که باعث شده است تا این تیم یکی از تیم‌های ضعیف لیگ دسته یک لقب بگیرد. این در حالی‌است که راه آهن به عنوان ضعیف ترین تیم لیگ دسته یک تنها 3 گل زده دارد و 21 گل دریافت کرده است.
شاید بتوان نیم فصل و زمان نقل و انتقالات زمستانی را نقطه بازگشت شهرداری تبریز نامید. بدون شک سرمربی و کادر فنی این تیم لیست بلندبالایی را برای نیم فصل در نظر دارند و برخلاف نقل و انتقالات تابستانی که دست‌های این تیم از بازیکنان جدید خالی ماند، باید در نیم فصل دوم منتظر تیم متفاوتی از شهرداری تبریز باشیم.

http://ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/AzarbayjanSharghi/Contents/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D9%84%DB%8C%DA%AF-%DB%8C%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2?magazineid=


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : یعقوب کامرانی
ت : یک شنبه 12 آذر 1396


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.